sosweetie

歌詞の和訳ブログ

The Vamps Can We Dance 歌詞和訳

The Vamps - Can We Romance

 

Meet The Vampsに収録されているポップソングCan We Danceを和訳しました。爽やかなテンポで、バーで女の子と知り合う男の子目線の気持ちを歌っています。

 

Can We Dance

Can We Dance

  • ザ・ヴァンプス
  • ポップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

 

 

I talk a lot of s*** when I'm drinking, baby

飲んでるとくだらないことも口走っちゃうんだ

 

I'm known to go a little too fast

少しやりすぎだったかも

 

Don't mind all my friends, I know they're all crazy

友達のことは気にしないで、あいつらみんなクレイジーなんだよ

 

But they're the only friends that I have

でも俺の大切な唯一の友達なんだ

 

I know I don't know you

君のことはよく知らないけど

 

But I'd like to skip the small talk and romance, girl

世間話とロマンスは飛ばしたいんだ

 

That's all I have to say so, baby, can we dance?

今言えるのはそれだけ、だから踊ろうよ

 

 

 

Here we go again, another drink I'm caving in

まただ、また飲み物頼んでる

 

Stupid words keep falling from my mouth

ばかみたいな言葉が勝手に出てしまうんだ

 

You know that I mean well

本当に思ってるみたいに聞こえるだろ

 

My hands were meant for somewhere else

俺の手は他の人のためにあったんだ

 

Your eyes are doing naughty butterflies

君の瞳はいたずらっぽく輝いてる

 

 

 

Oh, oh, oh, one more drink and I should go

次の一杯でやめる、もう行かなくちゃ

 

Oh, oh, but maybe she might like me though

でも彼女は俺のこと気に入ってくれてるっぽい

 

Oh, oh, just can't think of what to say

何て言えばいいんだ

 

Should I go, should I stay?

帰るか?残るか?

 

Just can't let her slip away

ただ彼女を失ったりしたくない

 

 

 

I talk a lot of s*** when I'm drinking, baby

飲んでると変なことも喋っちゃうんだ

 

I'm known to go a little too fast

先を急ぎすぎたかも

 

Don't mind all my friends, I know they're all crazy

友達のことは気にしないで、馬鹿なんだよ

 

But they're the only friends that I have

でもあいつらは大切な友達なんだ

 

I know I don't know you

君のことは知らないかもしれない

 

But I'd like to skip the small talk and romance, girl

でももう世間話もロマンスも飛ばしてさ

 

That's all I have to say so, baby, can we dance?

今言えるのはそれだけ、一緒に踊ろう

 

 

 

I was nearly in, but then came in the pushy friend

もう少しだったのに、あいつらが入ってきて

 

Killed the vibe and took my perfect ten away

雰囲気は台無し、俺の完璧なスコアも台無し

 

You know I need you, girl

君が必要って分かるだろ

 

My heart's not made for someone else

俺の心臓は誰かのためにあるわけじゃないから

 

So, save me here cause I can barely stand

だから俺のこと助けてよ、くらくらして立ってられないんだ

 

 

 

Oh, oh, oh, one more drink and I should go

これで終わりにして行かなきゃ

 

Oh, oh, but maybe she might like me though

でももしかしたら彼女は俺のこと好いてるかも

 

Oh, oh, I can't take this any more

もうやってられない

 

Should I stay? Should I go?

行ったほうが良いの?

 

It'll just lead back to her door

このままじゃ彼女を逃してしまう

 

 

 

I talk a lot of s*** when I'm drinking, baby

飲むとこうなんだ

 

I'm known to go a little too fast

少し話しすぎちゃう

 

Don't mind all my friends, I know they're all crazy

友達は気にしないで、あいつらみんなバカなんだ

 

But they're the only friends that I have

でもみんな俺の大切な友達

 

I know I don't know you

君のこと分からないけど

 

But I'd like to skip the small talk and romance, girl

世間話もロマンスも飛ばしたい

 

That's all I have to say so, baby, can we dance?

それしか言えないけど、ベイビー、踊ろうよ

 

 

 

I've been a bad, bad boy

今まで悪い男だったと思う

 

Whispering rude things in her ear

失礼なことも囁いたりした

 

Please say she'll break

折れるって言ってよ

 

Please say she'll change

彼女の気が変わって欲しい

 

Her mind and bring me back to her place

そして俺を連れ戻して欲しい

 

 

 

I talk a lot of s*** when I'm drinking, baby

飲みすぎるとこうなるんだ

 

I'm known to go a little too fast

行きすぎたかも

 

Don't mind all my friends, I know they're all crazy

友達のことは気にしないで、あいつら馬鹿なんだ

 

But they're the only friends that I have

でも俺の大切な友達だから

 

I know I don't know you

君のこと知らないかもだけど

 

But I'd like to skip the small talk and romance, girl

世間話もロマンスも飛ばしたいと思ってる

 

That's all I have to say so, baby, can we dance?

それしか言えないけど、僕と踊ろう

 

 

 

#TheVamps #ザヴァンプス #洋楽